Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 26 Ağustos’ta açılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde incelemelerde bulundu. İncelemeleri sonrası gazetecilere açıklamalarda bulunan Bakan Arslan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün 26 Ağustos’ta açılacağını hatırlatarak, “Yavuz Sultan Selim Köprüsü gerçekten 36 ayda bitirilmesi öngörülen, 27 ayda bitirdiğimiz bir proje. Sadece İstanbul’un 3. gerdanlığını değil, bununla birlikte açtığımız 215 kilometre otoyolu düşündüğünüzde rekor sürede bitirilmiş bir proje. 8.5 milyar biz Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımızın takipleri ile çok sık incelemelerde bulunuyorduk. İki hafta önce Sayın Başbakanımız ile birlikte incelemelerde bulunduk. Geldiğimiz nokta şu; şu an peyzaj çalışması ve temizlik hariç proje köprü ve otoyollar tamamen bitmiş durumda. En geç Salı günü bütün çalışmalar bitmiş olacak ve cuma günü inşallah ülkemizin gurur projesini birlikte hizmete alacağız” diye konuştu.
“Proje kapsamında 5 milyon 100 bin ağaç dikiyoruz”
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün çevreye etkisi konusundaki eleştirileri de yanıtlayan Bakan Arslan, “Özellikle tarihi şehrimiz olan İstanbul’un ağır vasıtalardan kaynaklı yükünü alarak bırakın çevreye zararı, çevreci bir proje ile özellikle emisyonu azaltacağız. İstanbul’un hem trafik yükünü hem de çevre anlamında zararlı yükleri omuzlarından alacağız. Orman Bakanlığımız ile birlikte süreci titiz şekilde takip ederek yaklaşık 300 bin başka yerlere aktarılmış. Buna karşılık bu projede şu an 2.5 milyon ağaç dikmiş durumdayız. Günde 10 bin ağaç daha dikiyoruz, ki bu proje güzergahında toplam 5 milyon 100 bin ağaç dikeceğiz. Orman Bakanlığı'nın buradan başka yere aktardığı ağaçları 18 katı ağaç dikeceğiz” şeklinde konuştu.
“Bölgedeki 31 trilyon dolarlık ticaret hacminden pay almak istiyoruz”
Türkiye’nin büyük projeler yapmaya alıştığının altını çizen Arslan, “Bu büyük projelerimizin ülkemize kazandırdığı bir boyut daha var. Anadolu coğrafyası harita üzerinde Avrupa ile Asya üzerinde köprü konumundadır. Ancak bu coğrafya üzerinde köprü olmanın hakkını verir, bunları demir yolları ile köprülerle taçlandırırsanız asıl o zaman Anadolu coğrafyası gerçek köprü olmanın hakkını verir ve bunu ekonomi ve ticaret olarak insanımızın refahının yükselmesine sunmuş olursunuz. Amacımız Anadolu’yu Asya ve Avrupa arasında ulaşım açısından kesintisiz köprü haline getirmek. Bu bölgede 31 trilyon dolarlık bir ticaret hacmi var. Yılda 75 milyar dolarlık bir taşıma potansiyeli var. Bütün bu büyük projeleri gerçekleştirirken yapmak istediğimiz o 31 trilyon dolarlık ticaret pastamızdan pay almak” ifadelerini kullandı.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün ardından demiryolu projesinin de süratle ilerleyeceğini vurgulayan Arslan, Akyazı’dan başlayan demiryolunun önce 3. havalimanına, oradan da Halkalı-Kapıkule demiryoluna bağlanacağını vurguladı.
“15 Temmuz girişimine en güzel cevabı projelerle vermiş olacağız”
Bakan Arsan, sözlerini şöyle tamamladı:
“Büyük Türkiye’yi çekemeyenler, Türkiye’nin büyümesini istemeyenler 15 Temmuz gibi birçok girişime kalkıştılar ama bu tür büyük projelerde en ufak aksaklığa meydan vermeden, hatta daha hızlı bitirerek hainlik yapanlara da en güzel cevabı vermiş olacağız.”