?Bursa’da temmuz ayında ikinci el olarak Fiat markasının 2011 model Punto aracını 30 bin Türk lirası karşılığında alan Eren Temir, bir hafta sonra araçta direksiyon hatası oluştuğunu fark etti. Aracı almadan önce teknik servise götürerek inceleten Temir, satış işlemleri yapıldığında bir arıza olmadığını öğrendi. 110 bin kilometrede olan araçta bir hafta sonra direksiyon hata uyarısı lambası yanmaya başladı. Bunun üzerine aracı teknik servise götüren Temir, bu arızanın aynı model araçlarda kronik olduğunu öğrenince firma ile irtibata geçti. Firma, araçtaki hasarın kronik olduğunu kabul ederek, önceden ücretsiz olarak tamir ettiklerini, ama artık sürücüden ücret alacaklarını bildirdi. Araç sahibi Eren Temir, çevresinde ve internette yaptığı araştırmada; bu durumda olan araç sahiplerinin mahkemeleri kazandığını ve arızanın giderildiğini ya da araç değişimine gidildiğini öğrendi. Bunun üzerine Tüketici Hakem Heyetine başvuran Eren Temir, şirketin aracını ücretsiz olarak tamir etmesini ya da aracın ücretini vermesini istedi.
Mahkemeye başvuran Eren Temir, “Ben arabayı aldığımda bir sorun yoktu, bir hafta sonra direksiyon arıza lambası yandı. Aracı teknik servise götürdüm. Punto model araçların bu arızayı yaptığını öğrendiğimde Fiat ile iletişime geçtim. Bana aracı yapacaklarını, fakat ücretin yüzde 60’lık kısmını benim ödemem gerektiğini söylediler. Benim eşim hamile, eşimi hastaneye götürürken ya yolda direksiyon kilitlenir ve kaza yaparsak diye korkuyorum. Tamir için bana 6 bin liralık masraf çıkarıyorlar. Bunun 2 bin lirasını kendilerinin karşılayacaklarını ve geri kalanını benim ödemem gerektiğini söylediler. Ben de araştırdım ve örnek davalara bakarak markayı mahkemeye vermeye karar sonucun ardından aynı model araca sahip olan sürücülerle sonucu paylaşmaya karar verdim" dedi.
Kaynak: İHA